خرید کود کامل npk | بهترین فروشندگان محصولات شیمیایی در ایران

خرید کود کامل npk  و کود حیوانی پوسیده را می توانید از فروشگاه هایی که کارشان به نوعی خرید و فروش انواع کودها می باشد انجام دهید. این کود یکی از پر مصرف ترین کودها در کشاورزی و باغ داری می باشد. کود ان پی کی را می توان این گونه تقسیم بندی کرد:

  • عناصر پر مصرف شامل: منیزیم، پتاس، کلسیم، ازت و فسفر
  • عناصر کم مصرف شامل: روی، آهن، منگنز، بر و مس 

این دو نوع هرگاه با یک دیگر باشند، در اصطلاح به آنان ان پی کی گفته می شود. این را هم باید به یاد داشت که گیاهان بیشتر از هر چیز دیگری به نیتروژن، فسفر و پتاسیم نیاز دارند. 

در گذشته از کودهایی حیوانی و انسانی برای رشد گیاه و حاصل خیزی زمین های کشاورزی استفاده می شد. با پیشرفت علم و فناوری، در زمینه کود هم یک سری تغییرات پدید آمد تا این که کود شیمیایی وارد بازار شد. این کود کارایی بسیاری دارد؛ هر چند هنوز هم کود حیوانی در برخی از مزارع و کشت زارها مورد استفاده قرار می گیرد؛ ولی کود شیمیایی بی تردید بهترین کود می باشد.

خرید کود کامل npk | بهترین فروشندگان محصولات شیمیایی در ایران

تفاوت کود حیوانی و npk

تفاوت کود حیوانی و npk کود حیوانی کاملاً طبیعی می باشد و بی آن که در آن فعل و انفعالاتی انجام شود، مستقیم به زمین داده می شود. البته این را نیز باید گفت که کودهای حیوانی بستگی به نوع علف و دانه ای که حیوان مصرف می کند و کیفیت فیزیکی خود او هم دارد. برای نمونه می توان گفت که درصد ازت کود گاوی بیشتر از کود گوسفندی و مرغی می باشد. در این میان کود مرغی درصد بیشتری فسفر و پتاسیم را دارد. 

اما کودهای شیمیایی و کود اسید هیومیک مایع  با تحولی بزرگ وارد صنعت کشاورزی شدند. این کودها آمیخته ای از منابع معدنی می باشند که با مواد شیمیایی قاطی شدند. این کار توسط یک سری از کنش و واکنش هایی شیمیایی انجام پذیرفته و نتیجه اش شده کودهای شیمیایی. کودهای شیمیایی امروزه کم کم جای گزین کودهای طبیعی شدند. این کودها نتیجه خوبی در کشاورزی دادند، به ویژه کود ان پی کی که یک کود شیمیایی کاملاً کاربردی است و از آن در کشاورزی زیاد استفاده می شود. 

خرید کود npk وارداتی

خرید کود npk وارداتی

برای خرید بهتری کود ان پی کی وارداتی، می توانید در گام نخست به فروشگاه هایی سر بزنید که در آن کود و دیگر لوازم کشاورزی به فروش می رسد. این فروشگاه ها را می توان در هر شهری پیدا نمود و کود مورد نیاز را خریداری کرد.

در کنار این، نمایندگی شرکت های وارد کننده هم در بیشتر شهرهای کشور فعال هستند. کود وارداتی ان پی کی را می توان از این نمایندگی های هم خریداری نمود. انواع مختلفی از کود ان پی کی وارد کشور می شود. این مسئله حتی باعث شده تا شرکت هایی که در کار و فعالیت کود شیمیایی در ایران می باشند، با مشکلاتی بربخورند. آن گونه که گفته می شود، بیش از سی درصد از کودهایی شیمیایی ای که در داخل کشور به مصرف می رسند، وارداتی هستند. این امر سبب شده تا برخی از کارخانه های داخلی، با مشکلاتی مواجه شوند.

نحوه تشخیص کود مرغوب در بازار

نحوه تشخیص کود مرغوب در بازار برای این که کود مرغوب را تشخیص بدهیم، یک روش بدیهی و ساده وجود دارد: لیوان شیشه ای را از آب پر می کنید. مقداری کود را درون آن بریزید و خوب هم بزنید. پس از دو ساعت این کود باید در آب حل شده باشد. اگر در روی آب چیزی شناور باشدف این نشان می دهد که مواد اضافه دارد. اما اگر کاملاً کود در آب حل شد و ته نشین گردید، کود خالص است. 

برای این که کود مرغوب خریداری نمایید، بهتر است به شرکت های معتبر در این زمینه مراجعه نمایید. کود npk مرغوب را شرکت های معتبر به فروش می رسانند. خرید کود مرغوب از شرکت های صاحب نام باعث می شود تا برای حاصل خیزی کشت تان از بهترین هیدروکلریک اسید استفاده نمایید. 

لیست قیمت عمده انواع کود

لیست قیمت عمده انواع کود قیمت کودها در بازار، بستگی به نوع آن و کیفیت شان دارد. شما می توانید انواع و اقسام کود را از بازار خریداری کنید. شرکت های زیادی هستند که کار عمده فروش کود را انجام می دهند.

قیمت عمده کود به دلیل شرایط کنونی کشور چندان ثابت نیست؛ ولی می توان به این اشاره کرد که برخی از سایت های اینترنتی، کود ها را در کیسه ها و بسته بندی های پنجاه کیلویی و کمتر به فروش می رسانند. برای نمونه کود اوره را برخی از سایت ها در بسته بندی 50 کیلوگرمی، 38500 تومان اعلام کردند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما